Obrazek gra planszowa Wysokie Napięcie w Doładowanej Wersji

-27%

Cena nowej
124.90 PLN 169.95 PLN
Rabat 0 %
Ostatnie sztuki

Produkt dostępny w sklepie
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>350pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>350pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
12.99 PLN - InPost: paczkomat 24/7
18.70 PLN - Kurier: DHL
24.90 PLN - Kurier: UPS
34.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Spellenprijs - gra roku (Holandia) Spellenprijs - gra rokuGra roku (Polska) Decyzja Kapituły Konkursu Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 46

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Azul (edycja polska)
139.90 PLN 175.00 PLN
SCYTHE (edycja polska)
279.90 PLN 399.00 PLN
Sierra West (edycja polska)
Brak
99.90 PLN 199.90 PLN
Jest to samodzielna gra. Inne produkty z tej serii Wysokie Napięcie >>
Producent
Lacerta
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

dla początkujących

ekonomiczne

rodzinne (familijne)

Kategorie świat
ekonomiczne (Economic)
produkcja (Industry / Manufacturing)
Kod producenta
5908445421747
Numer katalogowy
145
Mechnika
aukcja: kolejność tury aż do spasowania (Auction: Turn Order Until Pass)
budowanie sieci i tras (Network and Route Building)
dochód (Income)
kolejność tury: oparta na statystyce (Turn Order: Stat-Based)
licytacja (Auction/Bidding)
rynek (Market)
złap lidera (Catch the Leader)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 6 osób
Czas gry
od 110 do 130 min.
Rok premiery
2004
Rok wydania
2019
Autor
Friedemann Friese
Nazwa oryginalna
Power Grid
Ocena na BGG
7.85
Pozycja na BGG
47
Poziom trudności
3.27 na 5
Pudełko zawiera
dwustronna plansza (USA / Niemcy)
43 karty elektrowni
ponad 200 drewnianych znaczników
pieniądze używane w grze
instrukcja
Pudełko 27 x 37 x 5.5 cm
Pudełko wymiary
27 x 37 x 5.5 cm
Waga około
1.3 kg
Wysokie Napięcie w Doładowanej Wersji
124.90 PLN 169.95 PLN
Wysokie Napięcie: Nowe karty elektrowni
17.90 PLN 24.00 PLN
Spellenprijs - gra roku (Holandia)
Spellenprijs - gra roku (Holandia) (Spellenprijs - gra roku)
2010 (miejsce 1)
Gra roku (Polska)
Gra roku (Polska) (Decyzja Kapituły Konkursu)
2007 (miejsce 1)
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Jakie zmiany na lepsze wprowadza wersja doładowana?

 

  • Dodatkowe drewniane elementy: młotek aukcyjny, 1 znacznik zniżki, 1 znacznik "Etap 2" oraz 1 znacznik "Koniec gry";
  • Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "Niemcy";
  • Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "USA";
  • Nowe zasady odnośnie najtańszej karty elektrowni;
  • Nowe zasady gry w 2 osoby;
  • Znaczniki paliw w kształtach odpowiadających każdemu rodzaju paliwa osobno;
  • Zmieniony tor kolejności w rundzie, umożliwiający śledzenie kolejności w trakcie każdej tury;
  • Zmienione grafiki elektrowni i paliw na kartach;
  • Zmienione koszulki kart "małych elektrowni".


Elektryzujący tytuł roku 2007!

Gra nie zestarzała się ani o dzień! Wciąż lubiana, wciąż zamawiana, ale przede wszystkim wciąż grywalna! Przedstawiciel gier ekonomicznych, nie dający się zapomnieć, ani stłumić przez inne gry!

„Wysokie Napięcie” to gra, w której uczestnicy zwyciężają dzięki zarządzaniu elektrowniami. Kolejność w pierwszej turze ustalamy dowolnie, w następnych decyduje o niej ilość zasilanych miast. Po ustaleniu, który gracz zaczyna, przystępujemy do pierwszej fazy- licytacji elektrowni. Z przygotowanej wcześniej talii wykładamy 8 kart, które stanowią rynek elektrowni. To właśnie z nich gracze mogą wybierać i zakupywać te elektrownie, które spełniają ich oczekiwania i wpisują się w obraną strategię, lub zrezygnować z jakiegokolwiek kupna. Jeśli każdy dokonał zakupu (a w pierwszej turze każdy musi!) lub spasował przystępujemy do następnej fazy- zakupu surowców. Każda karta elektrowni określa ile i jakich surowców potrzebuje by działać i wytworzyć prąd dla podanej ilości miast. Dodatkowo elektrownie są w stanie magazynować 2 razy więcej surowców niż potrzebują, czyli możemy zrobić sobie zapas kto wie, kiedy węgla może zabraknąć! Jeśli wszyscy wyposażyli się w potrzebne zasoby, następuje faza rozbudowy sieci. Żeby zbudować swoją pierwszą elektrownie musimy zapłacić 10 Elektro (walutę otrzymujemy na początku gry). Od tego miasta w kolejnych rundach będziemy ciągnąć sieci i podpinać metropolie, dostarczając im prąd. Podłączenie miast kosztuje tyle, ile postawienie pierwszej elektrowni plus połączenia między miastem kupowanym, a już istniejącą elektrownią. Na koniec rundy następuje najprzyjemniejsza część gry- czerpanie zysków z produkowanych energii. Dostajemy wypłatę i rozpoczynamy kolejną rundę od wizyty na rynku. Trochę zarobiliśmy, więc zainwestujmy i zbierzmy jeszcze więcej Elektro! „Wysokie Napięcie” wygrywa osoba, która do swojej sieci podłączy liczbę miast określoną przez liczbę graczy (czyli, w rozgrywce na 3 graczy, wygrywa osoba która ma pod sieć podpięte 7 miast).

Przyjemna gra ekonomiczna, z elementami strategii i dreszczykiem emocji jak na prawdziwej giełdzie. Co bardziej się sprawdzi- zasilanie elektrowni węglem czy spalanie odpadów? A może elektrownie jądrowe zasilane trudno dostępnym uranem? A może ekologicznie wykorzystamy wiatr i wodę? Przewiduj ruchy przeciwników, podłączaj coraz to nowe miasta i zapewnij wszystkim „Wysokie Napięcie”!