Obrazek gra planszowa Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera

-26%

Cena nowej
179.95 PLN 134.90 PLN
Rabat 0 %
Ostatnie sztuki

Produkt dostępny od ręki
Dodaj do koszyka

Cena w wypożyczalni
4.00 PLN / dzień

W wypożyczalni
Sprawdź listę

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL (od 1000 PLN)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
10.90 PLN - InPost: paczkomat
17.90 PLN - Kurier: DHL
24.90 PLN - Kurier: UPS
35.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 4
Producent
Rebel
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

Piraci

rodzinne (familijne)

Kategorie świat
blef (Bluffing)
dedukcja (Deduction)
odkrywanie (Exploration)
na podstawie powieści (Novel-based)
piraci (Pirates)
Pozycja na BGG
742
Poziom trudności
2.25 na 5
Ocena na BGG
7.34 na 2533 głosy
Nazwa oryginalna
Treasure Island
Kod producenta
5902650613287
Numer katalogowy
4612
Mechaniki
zarządzanie ręką (Hand Management)
rysowanie linii (Line Drawing)
--------- (Measurement Movement)
ukryte informacje (Secret Unit Deployment)
opowiadanie (Storytelling)
partnerstwo (Team-Based Game)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 2 do 5 osób
Czas gry
od 40 do 60 min.
Rok premiery
2018
Rok wydania
2019
Autor
Marc Paquien
Pudełko zawiera
5 zasłonek
5 pionków
4 żetony kolejności
4 arkusze na notatki
4 mapy piratów
plansza wyspy
4 karty postaci
2 małe linijki
linijka
duży szablon poszukiwania
mały szablon poszukiwania
5 mazaków
duży kompas
mały kompas
11 wskazówek obszarowych
8 wskazówek kompasu
dwustronna plansza kalendarza
11 wskazówek czarnej plamy
7 wskazówek początkowych
8 żetonów informacji
6 żetonów skrzyni
żeton skarbu
skrzynia
dwustronna mapa Długiego Johna Silvera
cyrkiel
instrukcja
Pudełko 29.5 x 29.5 x 8 cm
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 8 cm
Waga około
1.85 kg
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!

Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów (zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty. Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo.

Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb.

Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera.

Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki, oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie.

Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb, wygrywa on grę.

W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą tam piraci – wygrywa.

dlaczego pokochasz tę grę?

  • To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów.
  • Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę wyjątkową.
  • Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.
  Podziel się z innymi graczami swoim komentarzem o tej grze

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Chytrogród
130.90 PLN 92.00 PLN
Karczma pod Pękatym Kuflem
139.00 PLN 109.90 PLN
Dolina Nilu
149.99 PLN 104.90 PLN
Newton
219.90 PLN 129.00 PLN