Obrazek gra planszowa Wysokie Napięcie w Doładowanej Wersji

-28%

Cena nowej
149.99 PLN 108.00 PLN
Rabat 0 %

Produkt dostępny od ręki
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Kurier: DHL (od 300 PLN)
0.00 PLN - Kurier: K-EX (od 300 PLN)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
9.90 PLN - InPost: paczkomat
15.90 PLN - Kurier: DHL
19.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka ekonomiczna
21.90 PLN - Poczta Polska: przesyłka priorytetowa
24.90 PLN - Kurier: UPS
Spellenprijs - gra roku (Holandia) Spellenprijs - gra roku Gra roku (Polska) Decyzja Kapituły Konkursu Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 36
Jest to samodzielna gra. Inne produkty z tej serii Wysokie Napięcie >>
Producent
Lacerta
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

dla początkujących

ekonomiczne

rodzinne (familijne)

Kategorie świat
ekonomiczna (Economic)
przemysł (Industry / Manufacturing)
Pozycja na BGG
34
Poziom trudności
3.28 na 5
Ocena na BGG
7.89 na 50425 głosy
Nazwa oryginalna
Power Grid
Kod producenta
5908445421747
Numer katalogowy
145
Mechaniki
licytacja (Auction/Bidding)
budowa dróg (Route/Network Building)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 6 osób
Czas gry
od 110 do 130 min.
Rok premiery
2004
Rok wydania
2019
Autor
Friedemann Friese
Pudełko zawiera
dwustronna plansza (USA / Niemcy)
43 karty elektrowni
ponad 200 drewnianych znaczników
pieniądze używane w grze
instrukcja
Pudełko 27 x 37 x 5.5 cm
Pudełko wymiary
27 x 37 x 5.5 cm
Waga około
1.3 kg
Spellenprijs - gra roku (Holandia)
Spellenprijs - gra roku (Holandia) (Spellenprijs - gra roku)
2010 (miejsce 1)
Gra roku (Polska)
Gra roku (Polska) (Decyzja Kapituły Konkursu)
2007 (miejsce 1)
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Jakie zmiany na lepsze wprowadza wersja doładowana?

  • Dodatkowe drewniane elementy: młotek aukcyjny, 1 znacznik zniżki, 1 znacznik "Etap 2" oraz 1 znacznik "Koniec gry";
  • Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "Niemcy";
  • Dodatkowe zasady, specyficzne dla planszy "USA";
  • Nowe zasady odnośnie najtańszej karty elektrowni;
  • Nowe zasady gry w 2 osoby;
  • Znaczniki paliw w kształtach odpowiadających każdemu rodzaju paliwa osobno;
  • Zmieniony tor kolejności w rundzie, umożliwiający śledzenie kolejności w trakcie każdej tury;
  • Zmienione grafiki elektrowni i paliw na kartach;
  • Zmienione koszulki kart "małych elektrowni".


Elektryzujący tytuł roku 2007!

Gra nie zestarzała się ani o dzień! Wciąż lubiana, wciąż zamawiana, ale przede wszystkim wciąż grywalna! Przedstawiciel gier ekonomicznych, nie dający się zapomnieć, ani stłumić przez inne gry!

„Wysokie Napięcie” to gra, w której uczestnicy zwyciężają dzięki zarządzaniu elektrowniami. Kolejność w pierwszej turze ustalamy dowolnie, w następnych decyduje o niej ilość zasilanych miast. Po ustaleniu, który gracz zaczyna, przystępujemy do pierwszej fazy- licytacji elektrowni. Z przygotowanej wcześniej talii wykładamy 8 kart, które stanowią rynek elektrowni. To właśnie z nich gracze mogą wybierać i zakupywać te elektrownie, które spełniają ich oczekiwania i wpisują się w obraną strategię, lub zrezygnować z jakiegokolwiek kupna. Jeśli każdy dokonał zakupu (a w pierwszej turze każdy musi!) lub spasował przystępujemy do następnej fazy- zakupu surowców. Każda karta elektrowni określa ile i jakich surowców potrzebuje by działać i wytworzyć prąd dla podanej ilości miast. Dodatkowo elektrownie są w stanie magazynować 2 razy więcej surowców niż potrzebują, czyli możemy zrobić sobie zapas kto wie, kiedy węgla może zabraknąć! Jeśli wszyscy wyposażyli się w potrzebne zasoby, następuje faza rozbudowy sieci. Żeby zbudować swoją pierwszą elektrownie musimy zapłacić 10 Elektro (walutę otrzymujemy na początku gry). Od tego miasta w kolejnych rundach będziemy ciągnąć sieci i podpinać metropolie, dostarczając im prąd. Podłączenie miast kosztuje tyle, ile postawienie pierwszej elektrowni plus połączenia między miastem kupowanym, a już istniejącą elektrownią. Na koniec rundy następuje najprzyjemniejsza część gry- czerpanie zysków z produkowanych energii. Dostajemy wypłatę i rozpoczynamy kolejną rundę od wizyty na rynku. Trochę zarobiliśmy, więc zainwestujmy i zbierzmy jeszcze więcej Elektro! „Wysokie Napięcie” wygrywa osoba, która do swojej sieci podłączy liczbę miast określoną przez liczbę graczy (czyli, w rozgrywce na 3 graczy, wygrywa osoba która ma pod sieć podpięte 7 miast).

Przyjemna gra ekonomiczna, z elementami strategii i dreszczykiem emocji jak na prawdziwej giełdzie. Co bardziej się sprawdzi- zasilanie elektrowni węglem czy spalanie odpadów? A może elektrownie jądrowe zasilane trudno dostępnym uranem? A może ekologicznie wykorzystamy wiatr i wodę? Przewiduj ruchy przeciwników, podłączaj coraz to nowe miasta i zapewnij wszystkim „Wysokie Napięcie”!

  Podziel się z innymi graczami swoim komentarzem o tej grze

Produkty rekomendowane dla Ciebie