Obrazek gra planszowa Qwirkle (w metalowej puszce)
G3

-21%

Cena nowej
  31.90 PLN 39.95 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 31.90 PLN
Rabat 0 %

Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
17.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 3

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Trexo
Brak
  55.90 PLN 89.95 PLN
Trio (edycja polska)
  39.90 PLN 49.95 PLN
Thorgal. Tom 8. Alinoe
Brak
  28.00 PLN 39.99 PLN
Kapitan Nauka. Bazgraki i alfabet 3-6 lat
Brak
  16.00 PLN 25.00 PLN
Jest to samodzielna. Inne produkty z tej serii Qwirkle >>
Producent
G3
Seria
Qwirkle
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

logiczne

podróżne

rodzinne (familijne)

Kategorie świat
logiczne (Abstract Strategy)
Kod producenta
4001504881719
Numer katalogowy
3997
Mechanika
budowanie wzorców (Pattern Building)
siatka kwadratowa (Square Grid)
układanie kafli/kafelków (Tile Placement)
zarządzanie ręką (Hand Management)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 6 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 45 do 45 min.
Rok premiery
2006
Rok wydania
2018
Autor
Susan McKinley Ross
Nazwa oryginalna
Qwirkle
Ocena na BGG
6.78
Pozycja na BGG
835
Poziom trudności
1.62 na 5
Pudełko zawiera
108 płytek
8 okrągłych płytek akcji
2 płytki specjalne
4 podstawki
instrukcja
Pudełko 11.5 x 18.5 x 4 cm
Pudełko wymiary
11.5 x 18.5 x 4 cm
Waga około
380 g
Qwirkle
Qwirkle samodzielna
  126.90 PLN 149.95 PLN
Qwirkle (w metalowej puszce)
  31.90 PLN 39.95 PLN
Qwirkle Travel
Qwirkle Travel samodzielna
  79.90 PLN 89.90 PLN
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Zasady gry "Qwirkle" są niezwykle proste, jednak wymagają zarówno strategicznego, jak i taktycznego myślenia. Przy pomocy 108 płytek, gracze muszą tworzyć rzędy zawierające ten sam kolor, ale różne symbole albo zawierające ten sam symbol, ale różne kolory. Starają się przy tym zdobyć możliwie najwięcej punktów, jednak muszą bardzo uważać, aby przeciwnicy nie pokrzyżowali ich planów, a w oczekiwaniu na wyjątkowo wartościową płytkę, nie powinni przegapić innych nadarzających się okazji. "Qwirkle" jest grą, której nauczysz się w ciągu jednej chwili i spędzisz przy niej wiele godzin, doskonale się przy tym bawiąc.

Prezentowana wersja zawiera dwa mini dodatki (nowe elementy gry):

  1.  8 okrągłych płytek akcji
  2.  2 płytki specjalne

Grę przygotowuje się tak jak w podstawowej wersji, razem ze wszystkimi płytkami należy potasować płytki specjalne. Płytki akcji układa się w stosiki zgodnie z symbolem i odkłada na stole tak, aby każdy miał do nich wygodny dostęp. Gra przebiega zgodnie z zasadami wersji podstawowej z następującymi zmianami: kiedy tylko gracz dobierze jedną z płytek specjalnych, pokazuje ją wszystkim i odkłada do pudełka. Następnie dobiera kolejną płytkę ze stosu. Wszyscy gracze otrzymują odpowiednią płytkę akcji i wykładają ją odkrytą przed sobą. Płytki akcji wykorzystuje się zgodnie z poniższymi zasadami:

- w jednej turze, gracz może wykorzystać tylko jedną płytkę akcji
- płytkę akcji można zagrać tylko na początku swojej tury
- jedną płytkę gracz może wykorzystać tylko raz; zaraz po jej zagraniu odkłada ją do pudełka

Dostępne są następujące płytki akcji: "+3" (gracz dobiera 3 dodatkowe płytki ze stosu) oraz "gwiazdka" (gracz zabiera dowolną płytkę z obszaru gry i odkłada ją na swoją podstawkę). W przypadku "gwiazdki" obowiązują następujące zasady:

- nie można zabrać płytki z rzędu, w którym jest 6 płytek (Qwirkle)
- poprzez usunięcie płytki, może powstać luka powodująca, że płytki nie stykają się ze sobą
- zabrana płytka nie może być później umieszczona na tym samym miejscu, z którego gracz ją zabrał

Uwaga: po zagraniu płytki akcji, gracz normalnie wykonuje swoją turę.

Niewykorzystane płytki akcji nie przynoszą na koniec gry żadnych dodatkowych punktów. Gracze mogą zdecydować przed grą, że nie będą wykorzystywać wszystkich płytek specjalnych i płytek akcji. Odpowiednie płytki usuwa się z gry. Można również na początku gry, rozdać graczom po jednej płytce akcji każdego rodzaju, do wykorzystania w grze. Wtedy płytki specjalne nie mają zastosowania i odrzuca się je do pudełka.

Zajmująca gra w układanie kolorowych rzędów!
Łatwa do nauczenia - szybka do skończenia!

Gra została doceniona i wyróżniona nagrodami m.in.: we Francji, Australii, Finlandii, Niemczech (Gra Roku 2011) oraz Stanach Zjednoczonych (Parents' Choice Gold Award w 2007 roku). W 2007 roku została uznana za najlepszą grę umysłową według stowarzyszenia MENSA.