- Producent
- Portal
- Dział
gry planszowe
- Kategorie sklep
-
cywilizacyjne
ekonomiczne
karciane
morze
strategiczne
- Kategorie świat
- gra karciana (Card Game)
rozbudowa miasta (City Building)
cywilizacyjna (Civilization)
przemysł (Industry / Manufacturing)
żeglarstwo (Nautical)
science Fiction (Science Fiction)
- Pozycja na BGG
-
45
- Poziom trudności
-
3.58 na 5
- Ocena na BGG
-
8.12 na 9495 głosy
- Nazwa oryginalna
- Underwater Cities
- Kod producenta
- 5902560382594
- Numer katalogowy
- 4812
- Mechaniki
- bonusy za zakończenie gry (End Game Bonuses)
zarządzanie ręką (Hand Management)
--------- (Income)
budowa dróg (Network and Route Building)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
--------- (Turn Order: Stat-Based)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
- Wydanie
-
- Instrukcja
-
- Wiek
-
od 12
lat
- Liczba graczy
-
od 1 do 4
osób
- Czas gry
-
od 80 do 150
min.
- Rok premiery
-
2018
- Rok wydania
-
2019
- Autor
-
Vladimír Suchý
- Pudełko zawiera
-
dwustronna plansza
4 dwustronne plansze gracza
4 arkusze pomocy
4 karty Punktacji Końcowej
4 karty Osobistych Asystentów
talia I Ery: 66 kart
talia II Ery: 57 kart
talia III Ery: 57 kart
10 kart Specjalnych o koszcie 3 kredytów
15 kart Specjalnych o koszcie 1 i 2 kredytów
8 kart Kontraktów Rządowych
3 kafle Akcji w 4 kolorach
16 żetonów Metropolii
35 sztuk żetonów Kredytów
27 żetonów Alg
27 żetonów Plastostali
21 żetonów Nauki
17 żetonów Biomasy
46 dwustronnych żetonów Tuneli
kafel Klonowania Akcji
4 kafle Mnożników Zasobów
37 znaczników Farm
37 znaczników Odsalarni
37 znaczników Laboratoriów
17 kopuł niesymbiotycznych Miast
13 kopuł symbiotycznych Miast
1 znacznik Ery
3 znaczniki w 4 kolorach
- Pudełko wymiary
- 23 x 32 x 7.5 cm
- Waga około
- 1.6 kg
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.
Gwałtownie rosnąca liczba przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, że czas na założenie nowego domu – na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie niezbędne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają surowce, by zbudować miasta, sieć transportu i rozmaitych budynków niezbędnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze wiąże się z zagraniem karty i wyborem odpowiedniej akcji. Jeśli kolor karty odpowiada kolorowi akcji, gracz otrzymuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak istotna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie posiadając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak duża, że gracz wybierze akcję, która może nie jest spektakularna, ale ma odpowiedni kolor. Podejmowanie odpowiednich wyborów tego rodzaju jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!). Podwodne Miasta to eurogra przeznaczona dla miłośników cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Wiele ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i unikalna mechanika, która zapewniła Podwodne Miasta nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.