Obrazek gra planszowa Paladyni Zachodniego Królestwa: Wiek Królów
Portal

-39%

Cena nowej
  68.00 PLN 109.95 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 68.00 PLN
Rabat 0 %

Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
16.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 2

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Jest to dodatek. Inne produkty z tej serii Zachodnie Królestwa >>
Producent
Portal
Seria
Zachodnie Królestwa
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

dodatki

Kategorie świat
rozszerzenia (Expansion for Base-game)
Średniowiecze (Medieval)
Kod producenta
5902560384345
Numer katalogowy
6845
Mechanika
rozmieszczanie robotników (Worker Placement)
rozmieszczenie pracowników, różne typy pracowników (Worker Placement, Different Worker Types)
rynek (Market)
wybieranie kart (Card Drafting)
zbieranie zestawów (Set Collection)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 1 do 4 osób
Czas gry
od 90 do 120 min.
Rok premiery
2021
Rok wydania
2022
Autor
Shem Phillips
Nazwa oryginalna
Paladins of the West Kingdom: City of Crowns
Ocena na BGG
8.29
Poziom trudności
4.23 na 5
Pudełko zawiera
1 Dyplomata
4 Warsztaty
4 znaczniki Atrybutów
30 kart Negocjacji
16 kart Paladynów
6 kart Najeźdźców
8 kart Mieszczan
4 karty Sojuszników
30 kart Zaciągu
2 karty Schematów
2 karty Królewskich Dekretów
5 kart Królewskich Łask
7 rozszerzeń planszy
6 dodatkowych kart do trybu kooperacyjnego z Kronik Zachodniego Królestwa.
Pudełko 23 x 23 x 4.5 cm
Pudełko wymiary
23 x 23 x 4.5 cm
Waga około
600 g
Paladyni Zachodniego Królestwa
  133.90 PLN 189.85 PLN
Kroniki Zachodniego Królestwa
  45.00 PLN 69.95 PLN
Paladyni Zachodniego Królestwa: Wiek Królów
  68.00 PLN 109.95 PLN
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Wiek Królów to dodatek do Paladynów Zachodniego Królestwa, kultowej strategicznej gry planszowej Shema Phillipsa (Trylogia Zachodnich Królestw, Najeźdźcy ze Scytii), przenoszącej nas w czasy X wieku i burzliwych losów państwa Franków. Reprezentując jeden ze szlacheckich rodów i operując na mechanice zarządzania robotnikami, staramy się poprowadzić naszą frakcję do dominacji nad pozostałymi. Wiek królów jest dużym dodatkiem, zawierającym nie tylko więcej kart Mieszczan, Najeźdźców czy Paladynów, ale przede wszystkim aż 7 rozszerzeń do podstawowej planszy (4 do plansz Graczy, 2 do planszy Głównej i 1 do rozgrywki jednoosobowej), a także wcześniej nieznane karty. Dzięki temu będziemy mogli wykonywać nowe akcje, takie jak Zaciąg, Negocjacje czy Werbunek. Przy ich wykonaniu kluczowym stanie się nowy Atrybut — Dyplomacja.

Powierzenie i Werbunek

Wybierając Powierzenie lub Werbunek, otrzymacie karty Dyplomacji, by w zależności od wyboru, użyć ich na dwa sposoby. Decydując się na Powierzenie, karty Negocjacji umożliwią wam wykonanie innych akcji, ale bez ponoszenia ich standardowych kosztów. Z kolei wybierając Werbunek, karty Negocjacji będziecie kompletować w zestawy, by za każdy z nich otrzymać do 9 PZ na końcu gry.

Czas pogadać

Wojny z najeźdźcami stały się w twoim kraju bardziej regularne niż posiłki poddanych i chyba wreszcie zwróciły uwagę zagranicy. Wysoko urodzeni baronowie i książęta wysyłają swoich dyplomatów, by zaoferować ci chrześcijańską pomoc — pomoc, rzecz jasna, na kredyt. Czy okażesz się wystarczająco silny i zdeterminowany, aby ją przyjąć i wykorzystać? Może się okazać, że nie tylko zdołasz się obronić, ale i wzrosnąć w siłę i, kto wie, może kiedyś będziesz mógł myśleć o koronie?

Nowe przygotowania

Wiek królów wnosi do gry kilka zmian w przygotowaniu. Od teraz, dzięki nowym kartom Paladynów, przy każdym wyborze Paladyna będziecie podnosić nie 3, a 4 karty, z których jedną odrzucicie na stałe do pudełka. Z kolei karty Dekretów, które nie znalazły się na planszy Głównej, podzielicie między sobą. W ten sposób każdy z was będzie miał do spełnienia jeden sekretny dekret, każdy też otrzyma jedno rozszerzenie do swojej planszy, dzięki czemu na końcu gry będzie mógł indywidualnie punktować.

Zaciąg i Dyplomacja

Przed wami otwierają się szerokie możliwości dzięki czterem nowym akcjom. Na planszy Głównej znajdą się odkryte karty Zaciągu, na których będziecie mogli umieszczać Robotników, podobnie jak w przypadku kart Królewskich Łask. Tych Robotników nie odzyskacie jednak na końcu rundy, ale dopiero po wykonaniu akcji Zaciągu i zabraniu do siebie konkretnej karty. Z kolei akcja Dyplomacji umożliwi wam wykonanie w imieniu szlacheckich rodów jednej z dwóch innych akcji: Powierzenia lub Werbunku.