-16%
Wchodzisz do domu. Starego domu. Panująca w nim cisza jest tak nienaturalna, że dreszcz przebiega Cie na samą myśl o przejściu w głąb przedpokoju. Ściany i drzwi zdają się nasłuchiwać. Czego? Ciebie. Nasłuchują i obserwują. Próbują wychwycić moment kiedy Twoja psychika wysiądzie. Chcą rozkoszować się Twoim wrzaskiem i zapamiętają. Zapamiętają Ciebie jak i innych poszukiwaczy którzy odważyli się przekroczyć próg Posiadłości Szaleństwa! Idziesz dalej? Posiadłość Szaleństwa to gra planszowa z serii Horror w Arkham opowiadająca o śledztwie, obłąkaniu i tajemnicy oparta o twórczość H. P. Lovecrafta. Jest to pierwszej klasy RPG rozbudowany o planszę i bogactwo skrupulatnie wykonanych elementów charakterystycznych dla wszystkich gier osadzonych w realiach Arkham.
Posiadłość Szaleństwa przeznaczona jest dla 2 do 5 graczy, z czego jeden z uczestników wybierany jest na Strażnika Tajemnic. To od niego zależeć będzie przebieg przygody, tajemnica którą poszukiwacze będą rozwiązywać i całościowy wydźwięk rozgrywki. On zsyłać będzie potwory, szaleństwa, poukrywa wskazówki i spróbuje doprowadzić innych graczy do wątpliwej kondycji psychicznej, a nawet śmierci. Podczas gdy Strażnik Tajemnic w oparciu o załączony do gry podręcznik będzie układać plansze i przygotowywać miejsce gry, pozostali uczestnicy wybierają sobie postacie badaczy. Spośród przeznaczonych charakterystyk wybierają 2 tworząc w ten sposób swojego bohatera. Na starcie otrzymują także początkowy ekwipunek (w zależności jakie charakterystyki wybrali) i umieszczają figurki-pionki w głównym holu Posiadłości Szaleństwa. Gra podzielona jest na tury- w pierwszej gracze przesuwają swoich poszukiwaczy w drugiej Strażnik Tajemnic. Badacze poruszają się w dowolnej kolejności, mogąc wykonać swoją figurką ruch o dwa pola i akcję (lub akcję zamienić na ruch o 3 pole). Mnogość akcji które mogą podjąć poszukiwacze jest niesamowita, mogą próbować otwierać drzwi (układając łamigłówkę, rzucając odpowiednie zaklęcie za pomocą zagranej karty z ręki itp.), mogą przeszukiwać pokój szukając wskazówek, pomóc współgraczom. Jeśli w pomieszczeniu znajduje się potwór mogą przed nim umknąć (wyrzuconą liczbę oczek na kostce porównują ze swoimi charakterystykami) lub stoczyć z nim pojedynek. System walki jest bardzo prosty. Definiujemy co to za potwór- koszmar, humanoid, bestia- i ciągniemy kartę z odpowiedniej talii. Następnie wybieramy w jaki sposób zaatakowaliśmy potwora (walką wręcz, pistoletem itp.) i rzucamy kością. Porównujemy wynik ze skutecznością broni i sprawdzamy na karcie co się stało- odpowiednio za sukces czytamy tekst na górze, za porażkę tekst na dole. Przy przegranej otrzymujemy żetony niepoczytalności, przez które w swojej turze może na postać oddziaływać Strażnik Tajemnic rzucając na postać np. Traumę. Gdy gracze wykonają przysługujące im akcje, tura przechodzi na Mistrza Gry (Strażnika). Będzie on ruszał potwory, rzucał szaleństwa na naszych poszukiwaczy, składał ofiary z wnętrzności badaczy i utrudniał grę uczestnikom jak tylko będzie potrafił. Kto wygrywa? Na początku gry Strażnik Tajemnic ukrył gdzieś na terenie Posiadłości Szaleństwa trzy tajemnice. Jeśli badacze je odnajdą ukaże się cel gry, dla graczy i dla Strażnika. Kto pierwszy go osiągnie wygrywa!
Niezwykle klimatyczna przygoda w świecie Lovecrafta! Poczuj na karku oddech prawdziwej Grozy, niech urzeczywistnią się najgorsze Koszmary! Ruchome segmenty planszy, precyzyjnie wykonane figurki i karty oddające ducha rozgrywki przysporzą sporo zabawy podczas godzin spędzonych nad planszą! A dla wytrzymałych psychicznie poszukiwaczy Galakta przygotowała możliwość rozszerzenia gry o kolejne opowieści równie przesycone mrokiem i szaleństwem!