Obrazek gra planszowa Dylematy Króla
Galakta

-17%

Cena nowej
  299.90 PLN 359.90 PLN
Najniższa cena z 30 dni: 299.90 PLN
Rabat 0 %

Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>390pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>390pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
17.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
26.90 PLN - Kurier: DHL
32.90 PLN - Kurier: UPS
60.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 5

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Endeavor: Wiek Żagli
Brak
  288.90 PLN 359.00 PLN
Monety metalowe
  2.00 PLN
Producent
Galakta
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

fantasy

Kategorie świat
fantasy (Fantasy)
negocjacyjne (Negotiation)
polityczne (Political)
Kod producenta
5902259206057
Numer katalogowy
6361
Mechanika
bonusy na koniec gry (End Game Bonuses)
głosowanie (Voting)
kontynuowanie fabuły (Legacy Game)
Łapówkarstwo (Bribery)
opowiadanie / narracja (Storytelling)
stronniczość (Bias)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 14 lat
Liczba graczy
od 3 do 5 osób
Czas gry
od 45 do 60 min.
Rok premiery
2019
Rok wydania
2020
Autor
Hjalmar Hach
Ocena na BGG
7.91
Pozycja na BGG
415
Poziom trudności
2.27 na 5
Pudełko 29.5 x 29.5 x 10.5 cm
Pudełko wymiary
29.5 x 29.5 x 10.5 cm
Waga około
2.22 kg
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Od zakończenia Ery Podziału, największe i najsilniejsze królestwo Ankist cieszy się wieloletnim okresem pokoju i prosperity pod panowaniem królewskiej dynastii, swymi korzeniami sięgającej samego legendarnego Pierwszego Władcy. Mimo pokoju skuteczne zarządzanie królestwem jest trudną i delikatną sztuką. Każda, nawet pozornie najbardziej błaha decyzja może mieć nieprzewidziany wpływ na dalsze losy krainy. A ciągłe stawanie przed trudnymi wyborami może stać się brzemieniem nie do udźwignięcia nawet dla wytrwałego monarchy.

Na szczęście, stojąc w obliczu niezliczonych dylematów, król zawsze może liczyć na wsparcie Rady, złożonej z przedstawicieli najznamienitszych szlacheckich rodów królestwa. Ale czy ich rady i podszepty są na pewno motywowane tylko dobrobytem krainy i prawdziwą troską o poddanych? Czy też dygnitarze ulegają ludzkim słabościom, korupcji, dbaniu o własne interesy lub rosnącemu apetytowi na władzę, doprowadzając tym samym Ankist do chaosu, ruiny i bratobójczej wojny…

Jak zawsze, skutki podjętych działań oceni i zweryfikuje jedynie upływający czas i historia… Oby była ona łaskawa dla Ankist.

Dylematy Króla to gra przeznaczona dla 3-5 osób, w której wcielicie się w członków ciała doradczego samego monarchy. Jako Rada złożona z przedstawicieli potężnych rodów szlacheckich, będziecie w jego imieniu decydować o losach krainy. Dylematy przed którymi przyjdzie Wam stanąć będą się wiązały z nieodwracalnymi konsekwencjami. Podjęte decyzje i efekty Waszych działań na stałe pozostaną zapisane w annałach Królestwa Ankist dzięki zastosowaniu mechaniki legacy.

Każda rozgrywka jest niepowtarzalna, odzwierciedlając bieżącą sytuację królestwa i stanowiąc okres panowania kolejnego monarchy, wybranego z uprzednio zwycięskiego rodu. Ciągle rozbudowywana o skrywane w zaklejonych kopertach karty talia dylematów reprezentuje problemy, z którymi przyjdzie zmierzyć się Radzie. Poza wyborami dotyczącymi różnych aspektów zarządzania królestwem, składa się ona również z kart specjalnych. Wydarzenia oraz karty historii stanowią część ciągnącej się przez dekady opowieści.

W drodze tajnego głosowania, będziecie decydować o podjętych w danej kwestii krokach. Używając swoich wpływów, debatując i negocjując, będziecie musieli przekonać niezdecydowanych radnych do swojej racji. To od Waszych decyzji zależeć będą spisane na kartach historii losy Królestwa Ankist. W ramach niesamowicie wciągającej podróży przez wieki, po kilkunastu sesjach doprowadzą Was one do jednego z wielu różnych zakończeń.

Dzięki innowacyjnemu Systemowi Kart Dylematów™ staniecie w obliczu wielu trudnych wyborów, w tym i takich, w których żadna z opcji nie zwiastuje niczego dobrego. Gdy granicznym prowincjom będą zagrażać barbarzyńcy, zdecydujecie się na przymusowy pobór, ryzykując tym samym spadek zadowolenia poddanych? Czy może pozostawicie ich samych sobie, co zapewne odbije się plądrowaniem wiosek i przetrzebieniem Waszych obecnych wojsk? A gdy fala głodu zawita pod chłopskie strzechy, nadszarpniecie królewski skarbiec i zapasy by pomóc w potrzebie cierpiącym? Czy też zdecydujecie o zadbaniu o dobrobyt dworu, dolewając oliwy do ognia i dodatkowo podsycając gniew mieszkańców?

Jest też największy dylemat przed którym przyjdzie Wam stanąć. Podejmując decyzje i forsując swoje zdanie kierować będziecie się dobrem królestwa nawet kosztem indywidualnych celów? Czy jednak będziecie bezwzględnie knuć, na uwadze mając jedynie interes i polepszanie pozycji swoich rodów? A kto wie, być może uda Wam się na tyle umiejętnie wykorzystać zawiłości polityki by obrać ścieżkę, która prowadzi do przejęcia władzy bez pogrążania królestwa w kompletnym chaosie.

Należy jednak pamiętać o tym, że każdy, nawet z pozoru oczywisty wybór, może w każdej chwili odbić się echem i skutkować nieoczekiwanymi konsekwencjami parę pokoleń później… A to, co jest dobre dla królestwa jako całości może okazać się złe dla Waszych rodów.

Czy będziecie działać dla większego dobra, czy myśląc tylko o sobie? Oto prawdziwy dylemat…