Obrazek gra planszowa Bór (edycja polska)

-27%

Cena nowej
109.90 PLN 149.95 PLN
Rabat 0 %

Produkt dostępny w sklepie
Dodaj do koszyka

Koszty dostawy
0.00 PLN - Darmowa dostawa InPost: paczkomat 24/7 !!! (>350pln)
0.00 PLN - Darmowa dostawa Kurier: DHL !!! (>350pln)
0.00 PLN - Odbiór osobisty (Warszawa)
12.90 PLN - InPost: paczkomat 24/7
19.90 PLN - Kurier: DHL
29.90 PLN - Kurier: UPS
34.00 PLN - Poczta Polska: Pocztex Ekspres 24
Bór (edycja polska) Bór (edycja polska)
Liczba osób, które chcą mieć tę grę: 9

Produkty rekomendowane dla Ciebie

Dobry Rok
119.90 PLN 199.90 PLN
Ark Nova
299.95 PLN
Azul (edycja polska)
159.90 PLN 229.95 PLN
Pstryk!
89.90 PLN 124.95 PLN
Powiązane: Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG Koszulki Rebel (70x120 mm) Tarot 100 sztuk
Producent
Portal
Dział

gry planszowe

Kategorie sklep

rodzinne (familijne)

Kategorie świat
fantasy (Fantasy)
Kod producenta
5902560384505
Numer katalogowy
6954
Mechnika
kolejność tury: progresywna (Turn Order: Progressive)
odmienne zdolności graczy (Variable Player Powers)
przewaga w obszarze (Area Majority / Influence)
rozmieszczenie robotników z robotnikami z kości (Worker Placement with Dice Workers)
rzucanie kostką (Dice Rolling)
wybieranie kart (Card Drafting)
zabieranie (negatywna interakcja) (Take That)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 45 do 90 min.
Rok premiery
2021
Rok wydania
2022
Autor
Stevo Torres
Nazwa oryginalna
Brew
Ocena na BGG
7.25
Pozycja na BGG
2120
Poziom trudności
2.41 na 5
Pudełko zawiera
1 plansza Wioski
1 znacznik Pierwszego Gracza
4 plansze Postaci
16 kości Pożywienia (po 4 dla gracza)
8 kości Żywiołu (po 2 dla gracza)
20 kart Boru
36 kart Stworzeń
32 karty Eliksirów
4 karty Pomocy
96 żetonów Składników
24 Zioła
24 Grzyby
24 Kryształy
24 Jagody Mocy
38 żetonów PZ (o wartości 1 i 3)
10 żetonów Wypalania
Pudełko 24 x 24 x 7.5 cm
Pudełko wymiary
24 x 24 x 7.5 cm
Waga około
950 g
Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG
liczba opakowań: 1
7.90 PLN 9.90 PLN
Koszulki Rebel (70x120 mm) Tarot 100 sztuk
liczba opakowań: 1
12.00 PLN 14.90 PLN
 
Zdjęcia gry pochodzą z serwisu BoardGameGeek, mają one tylko i wyłącznie charakter poglądowy szeroko rozumianej gry a nie konkretnego produktu.
Zdjęcia mogą przedstawiać modyfikacje gry, dodatki, rożne wersje lub rozwinięcia, różniące się od oferowanego produktu.

Bór to strategiczna gra planszowa prosto od wydawnictwa Pandasaurus Games (Wyspa dinozaurów, Dinosaur World). Wcielimy się tutaj w zaklinaczy leśnych stworzeń, przyrządzających magiczne mikstury w tajemniczym lesie, w którym pory roku się ze sobą wymieszały. Bór łączy proste zasady oparte na rzutach kośćmi ze sporym ładunkiem strategicznym area control i worker placement. W czasie rozgrywki możemy obrać kilka strategii, skupiając się na jak największej kontroli obszarów albo też umiejętnie rozporządzać swoimi robotnikami. Oswajając kolejne Stworzenia i przygotowując Mikstury, będziemy równoważyć losowe wyniki rzutów i stopniowo budować nasz silniczek akcji. Gra posiada niesamowitą szatę graficzną, przywodzącą na myśl kreskę japońskiej animacji i pięknie wykonane komponenty z customowymi kośćmi na czele.

Potrzebujemy zawodowca

Jakoś tak dziwnie się porobiło. Zima, jesień, po niej znowu zima. Gdzieś tam na chwilę mignie wiosna, a po niej następuje dwuletnie lato. I żeby nie było, tutaj wcale nie chodzi o globalne ocieplenie! To wszystko przez ten Bór. Psoci, miesza, bawi się przyrodą i psuje nasze humory. Przydałby się ktoś, kto zrobiłby z tym wszystkim porządek, ktoś, kto uwarzyłby kilka mikstur, oswoił parę zwierzaków i ujarzmił dziką przyrodę. Taki zaklinacz, a najlepiej, to kilku zaklinaczy.

Przygotowanie

Przygotowując się do rozgrywki, umieśćcie na środku stołu planszę Wioski. Posiada ona dwie zmieniające się co rundę strony Dnia i Nocy, zapewniające różne korzyści i akcje specjalne. Nad planszą znajdą się karty Boru, w którym będziecie szukać Składników do przygotowania Eliksirów — rynek Eliksirów umieśćcie po lewej stronie planszy. Z kolei po prawej stronie planszy znajdą się 4 stosy kart Stworzeń. Każdy z was otrzyma 6 kości — 4 kości Pożywienia i 2 kości Żywiołu.

Warzenie i oswajanie

Rozgrywka składa się z 4 rund. Na początku każdej rundy wszyscy rzucacie kośćmi, by potem umieszczać je na planszy Wioski albo kartach Boru. We wiosce będziecie wykonywać różne akcje specjalne, z kolei w Borze oswajać Zwierzęta i zbierać składniki do Eliksirów. Oczywiście pole, na którym kładziecie kość, musi zgadzać się z wynikiem tej kości. W czasie swojej tury każdy z was wykonuje w dowolnej kolejności 3 rzeczy: musi umieścić jedną ze swoich kości, może przyrządzić 1 Eliksir oraz może wypić 1 Eliksir ze swojej ręki.

Punktowanie

Kiedy przyrządzicie Eliksir, zabieracie go na rękę, kiedy zdecydujecie się go wypić, otrzymacie PZ i jednorazowe korzyści. Jeśli uda się wam oswoić jakieś Stworzenie, będzie przynosiło ono stałe korzyści, takie jak większa liczba zbieranych Składników, zwiększona kontrola Borów czy przeszkadzanie innym graczom. Na koniec rundy gracz, który ma najwięcej kości na danej karcie Boru, zabiera ją do siebie, co zapewni mu dodatkowe PZ. Na koniec gry będziecie punktować za Eliksiry, Stworzenia, przejęte Bory i posiadane Składniki.