Wpraw w ruch szare komórki!
Tytuł, który sprawi, że Twój mózg wrzuci wyższy bieg. Chwyć garść zębatek i dopasuj je do planszy. Gdy ułożysz na planszy wszystkie elementy tak, aby się ze sobą połączyły... pokręć jedną z duż...
Mały bohater znów wyrusza w podróż po komiksowych kadrach. Tym razem czeka na niego szczególnie trudne wyzwanie – musi ocalić wyspę Tubatuba przed gniewem straszliwego smoka lawy. Czy zechcesz towarzyszyć mu podczas tej nie...
W BLASKU jesteś poszukiwaczem przygód, który buduje swoją kompanię, rekrutując w każdej turze nowego towarzysza podróży, starając się jak najlepiej połączyć ich moce. Będziesz rzucał kostkami, aby aktywować zalety, jakie przynosz...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus