Wyhoduj własne, niezwykłe drzewko
Otwórzcie magiczną skrzynię i wkroczcie do świata żywych dzieł sztuki, gdzie czekają na Was kolorowe kafelki, abyście mogli formować piękne drzewka bonsai w urokliwych doniczkach. Zanurzcie się ...
PREMIERA 30.06.2024
Przemyśl dokładnie strategię i rozgrywaj epickie bitwy!
Czy staniesz u boku Królowej w walce przeciwko rozprzestrzeniającemu się chaosowi? A może wesprzesz żądną władzy Mutare, której marzeniem jest przei...
Wpraw w ruch szare komórki!
Tytuł, który sprawi, że Twój mózg wrzuci wyższy bieg. Chwyć garść zębatek i dopasuj je do planszy. Gdy ułożysz na planszy wszystkie elementy tak, aby się ze sobą połączyły... pokręć jedną z duż...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Hamburgum
Hamburgum to niedoceniona gra. Ma ona ogromny potencjał na bycie hitem dla bardziej zaawansowanych g...