Rozgrzewające przytulanki Warmies® to przyjaciele każdego dziecka oraz doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą szybko i skutecznie zrelaksować się po ciężkim dniu lub podczas zimowych wieczorów. Te miękkie i przy...
Point City to gra w dobieranie kart i tworzenie najlepszych kombinacji. Proste zasady, zarządzanie zasobami i budowanie silniczków sprawiają, że gra jest łatwa do nauczenia, ale stanowi wyzwanie dla każdego!
Zwodniczo prosta gra strategiczna
Co wyjdzie z połączenia Listu miłosnego i Eksplodujących Kotków? Chaos, brudne zagrywki i nieustanne poszukiwanie zemsty! Zwierzaki żądne władzy to zwodniczo prosta gra karciana, w której mus...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Attack! Maksymalne Ryzyko
Gra strategiczna dla 2-6 graczy. Uczestnicy gry mają za zadanie opanować świat poprzez przejmowanie ...