PREMIERA 30.06.2024
Przemyśl dokładnie strategię i rozgrywaj epickie bitwy!
Czy staniesz u boku Królowej w walce przeciwko rozprzestrzeniającemu się chaosowi? A może wesprzesz żądną władzy Mutare, której marzeniem jest przei...
Zostań jarlem i pokieruj armią wikingów! Wysyłaj swoich wojowników do walki, wcielaj przeciwników do swojej armii, a poległych odsyłaj do Walhalli. Wojnę wikingów wygra ten, kto pozbędzie się jak największej liczby swoich ...
NA MIEJSCA, GOTOWI, START!
"BUM i BRUM. Rajd Malucha" to pierwsza puzzlogra wyścigowa w nowej serii z bohaterami bestsellerowej książki "Opowiem ci, mamo, co robią auta"!
Maluchy biorą udział w emocjonującym rajdzie pełnym prz...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Megawojownicy
niby podobna do Potworów w Tokio, ale inna. a według mnie nawet lepsza. Zamysł ten sam- musimy się w...