Kiermasz gier planszowych w AM76

22 czerwca (sobota) godzina 12.00-14.00
Kiermasz gier planszowych w AM76 na Belgradzkiej

dołacz do wydarzenia >>

Ziemia (edycja polska)

-16%

Odmęty grozy: Otchłań

-29%

Ewakuacja

-16%

Znak Starszych Bogów: Omeny Faraona

-10%
zabawka Czytaj z Albikiem. Wróżka i księżniczka. Interaktywna książka 3+
-9%
gra internetowa 5 x Kod Przedmiotu (Arena Albionu)
Książki, komiksy ... Rozwiń
  19.90 PLN 24.99 PLN
  15.90 PLN
  29.90 PLN 39.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  9.90 PLN 11.95 PLN
  14.95 PLN
  49.90 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Wiedźmin. Wydanie kolekcjonerskie
Zbiór kultowych komiksów z serii "Wiedźmin"
Michał Malkon Malinowski