Zbierzcie drużynę bohaterów i wyruszcie na epicką przygodę przepełnioną prawdziwą jatką! Niech zdrada, groźne potwory i humor znany z Odjechanych jednorożców zagoszczą na Waszym stole!
Podczas rozgrywek w To ja go tnę! będzie...
Zanurz się w nowoczesnej erze, w której rozległy, połączony oceaniczny krajobraz naszej planety jest jedną z ostatnich granic do odkrycia i zbadania. Przeżyj głęboką, nową, ciągle zmieniającą się przygodę w tej kontynuacji przeboju Endeavor: A...
Premiera: 29.09.2024Witajcie na Aluli, tajemniczym kontynencie, który wciąż zmienia się w rytmie pór roku. Wyrusz za Morze Mgieł, by odkryć cuda wyspy, poznać jej mieszkańców i sekrety. Zdobądź większą sławę niż pozostali podr&oa...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Puzzlomatic - seria F
Nie wiem czego spodziewałam się po puzzlach, ale miałam większe oczekiwania to na pewno. Plus za wyk...