Nigdy nie przestawajcie pogłębiać waszej więzi!
Zapraszamy do świata RozmoWY O NAS, serii gier stworzonej przez psychologów, która wzbogaci i poprawi komunikację w Waszej relacji i pogłębi łączącą Was więź. Zbudujcie wsp...
3… 2… 1… Baw się z nami, króliczkami!
Zobaczcie, co przygotowały króliczki! Ułóżcie 40-elementowe duże puzzle i policzcie wszystkie smakołyki. Poznajcie kształty cyfr i ich znaczenie. Dołóżcie element...
Premiera: 18.10.2024
Nieznana strona Marsa
Rozegraj przygodę na lawowych równinach Północy albo wyżynnych regionach Południa! Terraformacja Marsa: Utopia i Cimmeria oferuje dwa zupełnie nowe spojrzenia na Czerwoną Plane...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Sabotażysta Pojedynek
bardzo, bardzo, bardzo, bardzo wredna! polecam każdemu, kto lubi interakcje negatywną :) proste zasa...