Pieniądze to nie wszystko. Liczy się jeszcze szacunek!
Nie jesteś pierwszym lepszym kupcem. Obracasz towarami z całego świata i masz dostęp do zakulisowych informacji, które pozwalają ci lepiej inwestować czy manipulować rynkami. Zresz...
Premiera: Q4Thorgal: Zestaw 3 Bohaterów
Nowi bohaterowie dołączają do planszowych przygód Thorgala. Rozszerzenie z 3 grywalnymi postaciami. Zagraj w Thorgala: Grę Planszową jako krasnolud Tjahzi, najemnik Petrov albo Vigrid...
Premiera: 18.10.2024Wyprawa na Marsa w pojedynkę
Rząd Światowy, niezadowolony z postępu prac na Marsie, dał zielone światło na eksperymentalny projekt. Kryptonim: MarsBot. To pierwsza zautomatyzowana i niezależna sztuczna inteligencja zaprojekt...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
5 Sekund - Edycja Specjalna
Prosta gra, w której czas nagli, a łatwe pytania stają się nie lada wyzwaniem. Jest wesoło, jest sym...