WZNOWIENIE POPULANEJ POLSKIEJ GRY Z LAT 80-TYCH!Kultowa gra w nowej odsłonie i jakości.Gra roku 1985 według Tygodnika "Świat Młodych".Teraz najnowsza edycja w ulepszonym niebieskim opakowaniu, nawiązującym do oryginału z przed lat.Rodzimy wariant gry...
Wejdź do świata bajek i podążaj za skojarzeniami
Dixit narodził się z pragnienia zaoferowania graczom pełnej niespodzianek podróży po poetyckim świecie wyobraźni. Każda ilustracja otwiera okno do ogrodu naszych marzeń – wystarczy ...
Premiera 15.08.2024
Skrzydlaci wrogowie przybywają, aby wesprzeć hordy z piekieł.Dodatek do gry Massive Darkness 2.
Nadciągają Mroczne Wróżki!Ten Zestaw Wrogów zawiera 2 dodatkowe Zgraje: Harpie i Mroczne Wróżki (Przywód...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Żółw i Zając
Żółw i Zając to fenomenalna bajko- gra, według mnie jedna z najlepszych w swojej kategorii. Przepięk...