Premiera: 18.10.2024Przegląd najnowszych projektów, w które warto zainwestować
Wykorzystaj zasoby tytanu z asteroidy Psyche 16, odkryj szerokie zastosowanie robozapylaczy i superkondensatorów, przygotuj się na lodowe uderze...
Gra oparta na wierszu Juliana Tuwima!
Gracze starają się jak najszybciej wyciągnąć rzepkę z ziemi. Aby wygrać, muszą skorzystać z pomocy dziadka, babci, wnuczka, Mruczka i pozostałych postaci z wiersza!
„Między wierszami” to seria gier ...
Stawiaj żagle i ruszaj na piracką wyprawę!
Jeszcze raz zmierz się z niebezpieczeństwem, przepływając wzdłuż i wszerz wody Karaibów w poszukiwaniu najcenniejszych skarbów, a potem szybko znajdź bezpieczną kryjówkę, w które...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
The Resistance (edycja polska)
Bardzo wciągająca fabuła gry, nie wiem jak inni, ale ja nie mogę się oderwać od rozgrywek. Gwarantuj...