Premiera 31.07.2024
Pojedynek dwóch umysłów w podróżnej odsłonie !!!
Dwoje przeciwników zasiada naprzeciwko siebie, by wziąć udział w angażującym pojedynku umysłów. Na sześciokątnej planszy znajdują się czarne i...
premiera: sierpień/wrzesień
Rozszerz rozgrywkę o nowe monumenty
Mundo to rozszerzenie do gry planszowej Wielce imponujące budowle, które wprowadza dziewięć nowych drewnianych monumentów z antyku, takich jak Stonehenge, Wie...
Jesteś seniorem na swoich ziemiach lennych, a przyszłość twojego lenna jest teraz w twoich rękach. Czy będziesz łaskawym Lordem, który buduje mury obronne i chroni swoje wioski? Czy rozwiniesz rolnictwo dbając o pola i wznosząc młyny? A może s...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Intryganci
Intryganci to gra karciana dla trzech do pięciu graczy. Gra jest połączeniem dwóch znanych mi pozycj...