Premiera: 18.10.2024Wyprawa na Marsa w pojedynkę
Rząd Światowy, niezadowolony z postępu prac na Marsie, dał zielone światło na eksperymentalny projekt. Kryptonim: MarsBot. To pierwsza zautomatyzowana i niezależna sztuczna inteligencja zaprojekt...
PREMIERA LISTOPAD 2024
Brzuchonogi, łączcie się…
…a potem pokażcie, kto tu rządzi! Na wyspie Gastropodii nigdy nie jest spokojnie – a już na pewno nie wtedy, gdy ślimaki wszystkich ras łapią za broń i stają przeciwko sobie. Każd...
Zbuduj drogę do zwycięstwa klocek po klocku!
Dawno, dawno temu, głęboko w dżungli wzniesiono imponujący pałac. Przez wiele lat stał opuszczony, aż pewnego dnia legł w gruzach. Waszym zadaniem jest odbudowanie go!
LEGO Monkey Palace to innowacy...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus