!Planowana data premiery - koniec czerwca 2024!
Zbudowana u schyłku XIX wieku posiadłość popadła w ruinę, odkąd została porzucona przez poprzedniego właściciela. Jednak budynek nie pozostał niezamieszkany. Od czasu do czasu, przechodząc obok, można ...
Rubik's: Kostka Multicolor to kostka Rubika 3x3 o bardzo wysokim poziomie trudności. Przypomina klasyczną kostkę Rubika, ale zmienia kolory w zależności od kąta nachylenia. Gdy już wydaje się, że kostka została rozwiązana, należy spojrzeć jeszcze...
Teeny Tys Wallie - Zielony Aligator pluszak z pięknymi, błyszczącymi oczami z pewnością przypadnie do gustu każdemu maluchowi - jest wprost idealny do przytulania! Starannie wykonana z wysokiej jakości materiałów.
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Attack! Maksymalne Ryzyko
Gra strategiczna dla 2-6 graczy. Uczestnicy gry mają za zadanie opanować świat poprzez przejmowanie ...