Woodcraft

-33%

Linx (edycja polska)

-34%

Na rozkaz!

-24%

Wsiąść do Pociągu: Kolekcja Map 8 - Półwysep Iberyjski i Korea Południowa

-17%
gra karciana Pokemon TCG: Palafin ex Box
-26%
gra planszowa Podaj Dalej! Bez cenzury
Książki, komiksy ... Rozwiń
  18.00 PLN 39.99 PLN
  69.90 PLN 99.99 PLN
  25.26 PLN 34.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  9.90 PLN 13.95 PLN
  11.95 PLN
  15.90 PLN 19.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Kolejka IPN (Trefl)
Można się nieźle uśmiać przy tej grze. Gry planszowe mają to do siebie, że nie gra się samemu. Jest ...
Darka Romańczyk