!Planowana data premiery - koniec czerwca 2024!
ZAMEK Otoczony fosą kilkusetletni zamek, wzniesiony na odosobnionym, skalistym wzgórzu, przetrwał próbę czasu. Legenda głosi, że był niegdyś ostatnią twierdzą małego kraju, który d...
The Game to kooperacyjna gra karciana, w której proste zasady łączą się z emocjonującą rozgrywką. Aby zwyciężyć, gracze muszą wspólnymi siłami wyłożyć na stół wszystkie karty. Mimo że współpracują, mają bardzo ograniczone ...
Odrobina praktyki i ułożysz patyki!
5 poziomych patyczków musi zmieścić się na 5 pionowych. Czy zdołasz znaleźć wszystkie rozwiązania? Czeka na ciebie aż 120 zadań, a wszystko to w poręcznym, trwałym opakowaniu, które doskonale s...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Niet!
bardzo sceptycznie podchodziłem do tego tytułu. samo przeczytanie instrukcji okazało się.... że już ...