W mroku podziemi to Ty decydujesz, którą ścieżkę wybrać. Podążaj za przygodą w książce, poznaj historię lochów i odkryj, które ścieżki są dla twojego bohatera mniej lub bardziej niebezpieczne.Słyszeliście opowieści...
Szukasz prostej gry, która przypadnie do gustu każdemu bez względu na wiek? W Touch it! Polska możesz zagrać nawet z pięciolatkiem, ale i dorośli nie będą narzekać na nudę. W tej wyjątkowej grze obrazek znajdujący się na rewersie kar...
PREMIERA 15.08.2024
Pieśni i wynalazki w walce z Mrokiem.Dodatek do gry Massive Darkness 2.
Nowi bohaterowie, nowe wyzwanieTo rozszerzenie wprowadza do gry dwie nowe Klasy: Bardów i Konstruktorów. Zawiera ono 4 Bohater&oacu...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Splendor
W ostanom czasie poznałem ta grę i jakie są moje wrażenia:
- wykonanie bardzo dobre, solidne pudełk...