UWAGA: do rozegrania scenariusza Jądro ciemności wymagany jest podręcznik podstawowy lub Zestaw startowy dla oficjalnego produktu licencyjnego
Kolejna część do Gry fabularnej OBCY.
INTERFEJS 3301 – WEYLAND-...
Premiera: 18.10.2024Nowe projekty, nowe korporacje i nowe karty preludium!
Terraformacja Marsa: Zestaw dodatkowy #10 to wyjątkowy pakiet 20 kart odblokowanych jako cele w kampanii na Kickstarterze w 2023 roku! Znajdziecie wśród nich...
Monopoly Wikingowie
Bestsellerowa gra "Monopoly" z bohaterami serialu "Wikingowie"
Ta edycja Monopoly pozwoli ci lepiej poznać świat popularnego serialu "Wikingowie". Daj porwać się opowieściom o jednym z najbardziej znanych nord...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
303 Bitwa o Wielką Brytanię
Najlepsza, niezaawansowana gra lotnicza w jaką grałem dla pary i jedna z najlepszych o II Wojnie Świ...