Bestsellerowa gra imprezowa powraca, tym razem w wersji dla dorosłych! Tu hasła kojarzą się tylko z jednym i są jeszcze trudniejsze do narysowania. Niezależnie, czy uda się Wam przekazać słowa dalej, czy też po drodze Wasze myślenie skręci w zupełnie...
Chcesz zagrać w grę?
Gracze rozpoczynają grę z 5 kartami i wybierają numer na każdej karcie, którego użyją do blefowania i wygrania rundy. Podczas rundy, każdy gracz musi albo złożyć ofertę określającą, ile określonej kości, jego zdaniem, jes...
PREMIERA: 29.08.2024
Wojna o Arrakis rozpoczyna się… teraz!Twórcy planszowej Wojny o Pierścień powracają z Wojną o Arrakis, rozbudowaną, głęboko tematyczną planszową strategią opartą na wydarzeniach w uniwersum stworzonym przez Fr...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Dixit Odyseja
Gra sprawdza się jako rozrywka na imprezach czy spotkaniach rodzinych. Idealna rówiż jako prezent. I...