Wyprawa Darwina

-29%

Jakub Wędrowycz: Upiorne Wczasy

-16%

Wojna o Pierścień: Królowie Śródziemia + mini dodatek Kamienie Widzące

-35%

To nie kapelusz

-9%
gra internetowa 5 x Kod Przedmiotu (Arena Albionu)
-26%
gra planszowa Na skrzydłach smoków
Książki, komiksy ... Rozwiń
  69.90 PLN 99.99 PLN
  17.90 PLN 39.99 PLN
  26.00 PLN 49.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  5.90 PLN
  7.40 PLN 9.95 PLN
  9.90 PLN 14.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Patchwork (edycja polska)
Dla wszystkich fanów ciekawych i niebanalnych gier polecam "Patchwork"! Całkiem nowa koncepcja gry, ...
Tycjan Sobczak