PREMIERA: 29.08.2024
Wojna o Arrakis rozpoczyna się… teraz!Twórcy planszowej Wojny o Pierścień powracają z Wojną o Arrakis, rozbudowaną, głęboko tematyczną planszową strategią opartą na wydarzeniach w uniwersum stworzonym przez Fr...
!Planowana data premiery - koniec czerwca 2024!
CHATA W LESIE W pobliżu starego kamieniołomu znajdują się domki letniskowe, odwiedzane niegdyś przez wczasowiczów. Widzicie starannie ułożone drewno opałowe, resztki ogniska i namioty rozstawion...
Dwuosobowa gra autora serii Undaunted (Nieustraszeni) w której dynamiczna i taktyczna rozgrywka znana z gier bitewnych przedstawiona jest za pomocą mechaniki worker-placement.
Dowódcy polowi rozpoczynają operację, w efe...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Osadnicy: Narodziny Imperium
Piękne wydanie, szybka rozgrywka, zasady proste, aczkolwiek zaznajomienie się z talią aby wykorzysty...