Great Western Trail: Kolej na Północ

-29%

Jakub Wędrowycz: Upiorne Wczasy

-16%

Wojna o Pierścień: Królowie Śródziemia + mini dodatek Kamienie Widzące

-35%

To nie kapelusz

-56%
gra planszowa Alarm w Muzeum
-6%
gra karciana Pokemon TCG: Scarlet & Violet - Obsidian Flames Booster
Książki, komiksy ... Rozwiń
  17.90 PLN 22.99 PLN
  65.90 PLN 99.99 PLN
  59.90 PLN 71.90 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  9.90 PLN 13.95 PLN
  79.90 PLN 99.00 PLN
  14.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
CATAN, Osadnicy z Catanu
:)
Mateusz Kozłowski