WZNOWIENIE POPULANEJ POLSKIEJ GRY Z LAT 80-TYCH!Kultowa gra w nowej odsłonie i jakości.Gra roku 1985 według Tygodnika "Świat Młodych".Teraz najnowsza edycja w ulepszonym niebieskim opakowaniu, nawiązującym do oryginału z przed lat.Rodzimy wariant gry...
Rozpocznij kolejny sezon turniejowy Star Wars: Unlimited - Organized Play z zestawami przedpremierowymi!
Star Wars: Unlimited - Shadows of the Galaxy - Prerelease Box zawiera 6 sztuk Star Wars: Unlimited - Shadows of the Galaxy - Booster&n...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Wybuchowa Mieszanka (druga edycja)
Przy tej grze trudni się nudzić, gramy kolorowymi, solidnymi kulkami i robimy swoje mikstury. Jak dl...