Premiera: 10 lipca 2024
Do rozgrywki niezbędne są: gra podstawowa Dominion. Dodatek można łączyć z wcześniej wydanymi edycjami gry Dominion.
W głąb lądu to dodatek do gry Dominion. Zawiera 300 kart, w tym 26 nowych wzorów kart Kró...
Czy leci z nami pilot?
Halo wieża to innowacyjna gra kooperacyjna dla dwóch osób, w której gracze wcielają się w rolę pilotów samolotu pasażerskiego. Waszym zadaniem będzie wspólne, bezpieczne lądowanie masz...
HUANG to gra dla 2 do 4 graczy osadzona w starożytnych Chinach, podczas Okresu Walczących Królestw. W grze przejmujesz kontrolę nad jednym z nich, aby wywalczyć zjednoczenie kraju pod władzą własnej Dynastii. Każdy z graczy posiada pięć r&oacu...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Piwne Imperium
O tak! Tego brakowało w Monopoly! Piwa! :P
A tak serio, gra jest bardzo wciągająca. Jeśli lubisz Mon...