Wejdź do świata bajek i podążaj za skojarzeniami
Dixit narodził się z pragnienia zaoferowania graczom pełnej niespodzianek podróży po poetyckim świecie wyobraźni. Każda ilustracja otwiera okno do ogrodu naszych marzeń – wystarczy ...
Czy leci z nami pilot?
Halo wieża to innowacyjna gra kooperacyjna dla dwóch osób, w której gracze wcielają się w rolę pilotów samolotu pasażerskiego. Waszym zadaniem będzie wspólne, bezpieczne lądowanie masz...
Łapać złodzieja!Wiadomość z ostatniej chwili: z muzeum skradziono zabytkowy eksponat. Policja zamknęła wszystkie wyjścia. W budynku zostało 16 podejrzanych. Czy złodziej działał w pojedynkę? A może miał wspólników? Czy udało mu się...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus