WZNOWIENIE POPULANEJ POLSKIEJ GRY Z LAT 80-TYCH!Kultowa gra w nowej odsłonie i jakości.Gra roku 1985 według Tygodnika "Świat Młodych".Teraz najnowsza edycja w ulepszonym niebieskim opakowaniu, nawiązującym do oryginału z przed lat.Rodzimy wariant gry...
“Koszmar Alicji w Krainie Czarów” stanowi połączenie znanej powieści Lewisa Carolla w niecodziennym wydaniu z prostym wprowadzeniem do gier paragrafowych oraz fabularnych.
Gamebook zawiera różne tryby rozgrywki, któr...
Pozwól swojemu dziecku rozwinąć zdolności ruchowo-myślowe oraz popracować nad zdolnościami manualnymi i wyobraźnią. Kostka Rubika zapewni każdemu ochotnikowi nie lada gratkę podczas próby jej ułożenia. Jest to zdecydowanie najpopularnie...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus