HUANG to gra dla 2 do 4 graczy osadzona w starożytnych Chinach, podczas Okresu Walczących Królestw. W grze przejmujesz kontrolę nad jednym z nich, aby wywalczyć zjednoczenie kraju pod władzą własnej Dynastii. Każdy z graczy posiada pięć r&oacu...
O… Nie… ! Taka alergiczna była moja pierwsza i kolejne też reakcje na informacje o tej grze.
Jakieś kołderki, gra logiczna… to nie dla mnie… i błąd !
Gra mnie wciągnęła :-) praktycznie od pierwszej rozgrywki.
Szybka, z ...
Gdzie mieszka czarodziej? A jak wygląda dom syreny? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w grze Baj Domki. To kreatywna układanka dla najmłodszych graczy, która ćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość, zdolności manualne, koncentrację,...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Neuroshima HEX 3.0
Świetna planszowa gra dla miłośników gier strategicznych, karcianek i gier logicznych. Jednostki któ...