Ekspedycja do Egiptu, mająca na celu zbadanie odmętów Bezświetlnej Piramidy, nie jest dla ludzi o słabych nerwach. Być może opowieści o Czarnym Faraonie to tylko bujdy. Ale być może zapomniane komory istotnie skrywają upiorne tajemnice, kt&oac...
Główkuj, analizuj i zabezpiecz cenne przedmioty!
Niedługo otwarcie nowego muzeum pełnego wspaniałych i drogocennych eksponatów. Twoim zadaniem jest zaprojektowanie systemu alarmowego tak, aby zabezpieczyć laserami wszystkie cenne obiek...
!Planowana data premiery - koniec czerwca 2024!
CHATA W LESIE W pobliżu starego kamieniołomu znajdują się domki letniskowe, odwiedzane niegdyś przez wczasowiczów. Widzicie starannie ułożone drewno opałowe, resztki ogniska i namioty rozstawion...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Kosmiczna Misja
Gra interesująca i ciekawa, rozwijajaca wyobraznie. Raczej dla starszych dzieci ok 8-10 lat. Polecam