Istnieje pewna wiedza na temat świata i wszechświata, o której większość nigdy nie powinna się dowiedzieć…
- H. P. Lovecraft dla Hazel Heald, "Z bezmiaru eonów"
Równolegle z naszym wymiarem istnieje także wie...
To wielki krok dla hobbita!
Jedyny Pierścień: Zestaw startowy zawiera wszystko, czego potrzebujesz, by stworzyć drużynę i postawić swoje pierwsze kroki w Śródziemiu. W tej grze fabularnej przeżyjecie serię przygód na miarę grupy n...
Planowana premiera: Lipiec 2024.
Unmatched to gra figurkowa o pojedynkach postaci z różnych krain i epok, od herosówznanych z mitów i legend, do bohaterów książek i filmów. Każdy z nich dysponujewłasną talią kart, ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Talisman: Magia i Miecz
Gra zachęca swoim wyglądem, rozbudowaniem oraz sposobem w jaki wciąga. Nawet nie wiesz kiedy z ostro...