Rozszerzenie do Robinsona, z którym przygoda nigdy się nie kończy!
W co dzisiaj gramy?
Księga Przygód to zbiór scenariuszy do kultowej kooperacyjnej gry planszowej Robinson Crusoe: Przygoda na Przeklętej Wyspie. Wśr&oacut...
Premiera: Q4
Dołącz do swoich rozgrywek psa Muffa i mechaniczną sowę Awrenim. Wymień kości z pudełka na specjalne, z efektem szronu, a tekturowe żetony Wrogów zastąp specjalnymi, drewnianymi znacznikami. Zestaw Rozszerzeń zawiera komponenty, ...
Nowa, emocjonująca gra twórców Eksplodujących Kotków! Gra w kotka i pyszczek to dwuosobowy pojedynek, w którym używamy magnetycznych kocich łapek, by strzelać do siebie plastikowymi piłkami. No, może niekonieczni...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Zombie Terror
Zombie Terror podoba mi się ze względu na klimat, klimat w tej grze jest, jednakże nie jest on bardz...