Data premiery 2024-10-02
Do każdego egzemplarza zamówionego w przedsprzedaży dodajemy:
Zestaw 12 kryształów w 6 różnych kolorach zastępujące drewniane kosteczki gracza.
Nadeszła wiekopomna chwila.
Szt...
Premiera: 18.10.2024Zupełnie nowy początek
Preludium to wyjątkowe urozmaicenie rozgrywek: przyspiesza pierwszą fazę gry i pozwala stworzyć spójniejszą strategię na kolejne rundy. Terraformacja Marsa: Preludium 2 jeszcze mocniej skup...
Której księżniczce uda się pozostać singielką do końca balu ?
Królewna Śnieżka, Mała Syrenka, Kopciuszek i inne księżniczki z baśni spotykają się na zaplanowanymna pięć dni balu. Książę z bajki, który nie został zaproszony,...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Kolejka IPN (Trefl)
Żadna gra planszowa tak nie łączy pokoleń, jak Kolejka. Starsi mogą przy okazji poopowiadać i powspo...