Premiera sklepowa – 28.10
Inferno to gra planszowa inspirowana Boską komedią Dantego Alighieri, w której gracze walczą o władzę w średniowiecznej Florencji oraz wieczną niesławę w czeluściach Piekła.
Inferno to proste, intuicyjne zasad...
Premiera 23.10.2024
Dodatek do taktycznej gry karcianej dla wielbicieli natury
Na skraju lasu, gdzie kończą się drzewa i zaczynają łąki, mieszka wiele gatunków zwierząt. Są tak samo różnorodne, jak te w głębi puszczy! Z leśnego podszy...
Premiera 15.11.2024
Niegdyś największy wróg X-Menów, teraz pełnoprawny bohater
Magneto jest wszechstronnym i potężnym mutantem, który może przechylić szalę bitwy na Twoją korzyść!
Marvel Champions: The Card Game jest...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Ghost Stories: White Moon
Co prawda dodatek jest po angielsku, ale żadne elementy nie wymagają tłumaczenia. Polską instrukcję ...