Na płótnie widniał nieopisany, bluźnierczy kolos o gorejących czerwonych ślepiach. W kościstych szponach trzymał coś, co kiedyś było człowiekiem, i przeżuwał jego głowę, tak jak dziecko cmoka lizaka na patyku. Siedział jakby przyczajony, czuło...
Dwuosobowa gra autora serii Undaunted (Nieustraszeni) w której dynamiczna i taktyczna rozgrywka znana z gier bitewnych przedstawiona jest za pomocą mechaniki worker-placement.
Dowódcy polowi rozpoczynają operację, w efe...
Dla wszystkich fanów ciekawych i niebanalnych gier polecam "Patchwork"! Całkiem nowa koncepcja gry, bardzo przypadła mi do gustu. Gra jest przeznaczona dla dwóch osób i polega na "uszyciu kołderki" ze skrawków różnych ma...
Negatywne zjawisko w grach planszowych, charakteryzujące mechaniki z nadmierną ilością elementów decyzyjnych. Zjawisko paraliżu decyzyjnego polega na tym, że gracz wykonując ruch zmuszony jest do analizy sytuacji i zagrań ponad jego potencjał, co owocuje "zatrzymaniem czasu gry" i przedłużeniem rozgrywki. Efekt ma naturę subiektywną, najczęściej dotyczy początkujących graczy i osób nie znających zasad i strategii danej gry. Paraliż decyzyjny występuje najczęściej w eurograch o złożonych drzewach decyzyjnych, oraz w grach wojennych o dużej liczbie możliwych zagrań w turze.W momencie, gdy podjęcie decyzji przedłuża się - pozostali gracze tracą zainteresowanie rozgrywką, co przekłada się na mniejszą przyjemność z grania.
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Antike II
Gra Antike II jest przedstawicielem można tak powiedzieć nowego podgatunku Euro gry strategicznej. J...