Wybierz się na wędrówkę po słynnym Szwajcarskim Parku Narodowym najstarszym parku krajobrazowym w Alpach. Znajdziesz tam niezwykłą faunę i florę, która zachwyci Cię swoją różnorodnością. Wysyłaj turystów po fotografie zwie...
Nowoczesna edukacja w Naszej Księgarni!
Nowa seria gier edukacyjnych wspiera uczniów, rodziców i nauczycieli dzięki sprytnej metodzie 3 Z: Zagraj–Zrozum–Zapamiętaj. Każda gra w serii pomaga opanować 1 zagadnienie lu...
Chcesz zagrać w grę?
Gracze rozpoczynają grę z 5 kartami i wybierają numer na każdej karcie, którego użyją do blefowania i wygrania rundy. Podczas rundy, każdy gracz musi albo złożyć ofertę określającą, ile określonej kości, jego zdaniem, jes...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
nieCiężarówką przez Galaktykę
Długi weekend czerwcowy dał mi możliwość również możliwość przetestowania gry "Ciężarówką przez Gala...