Nimalia

-17%

Horror w Arkham LCG: Rozszerzenie badaczy- Uczta w Dolinie Hemlock

-17%

Horror w Arkham LCG: Rozszerzenie kampanijne - Uczta w Dolinie Hemlock

-26%

Ascension (czwarta edycja)

-41%
książka, komiks Jedna noc z życia psa. Komiks paragrafowy
-27%
gra planszowa Następna stacja: Londyn
Książki, komiksy ... Rozwiń
  30.60 PLN 50.00 PLN
  53.00 PLN 69.99 PLN
  24.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  15.90 PLN 19.95 PLN
  10.90 PLN 14.95 PLN
  2.00 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Prawo Dżungli
Uwielbiam tą grę. Jest bardzo wciągająca i praktycznie każdy może w nią grać (nawet Ci najmłodsi). ...
Katarzyna Traczyk