“Koszmar Alicji w Krainie Czarów” stanowi połączenie znanej powieści Lewisa Carolla w niecodziennym wydaniu z prostym wprowadzeniem do gier paragrafowych oraz fabularnych.
Gamebook zawiera różne tryby rozgrywki, któr...
Gra dla całej rodziny
Rummikub to wspaniała gra towarzyska. Jest dokonałą rozrywką dla całej rodziny. Swoją światową karierę i popularność osiągnął remik w latach siedemdziesiątych, ale w USA znany był już na przełomie wieków. Gra ta występuj...
PREMIERA: 29.08.2024
Wojna o Arrakis rozpoczyna się… teraz!Twórcy planszowej Wojny o Pierścień powracają z Wojną o Arrakis, rozbudowaną, głęboko tematyczną planszową strategią opartą na wydarzeniach w uniwersum stworzonym przez Fr...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Koncept
Pomysł podobny nieco do kalamburów. Nadaje się i dla dorosłych, i dla dzieci, jednak rozgrywka, wyda...