Ziemia (edycja polska)

-29%

Resurgence (edycja polska)

-14%

Karak 2 Imperium

-33%

ZnaczkoMania

-25%
gra planszowa Neuroshima HEX 3.0: Desert Tribes
-21%
gra planszowa Cortex Disney
Książki, komiksy ... Rozwiń
  126.99 PLN 149.90 PLN
  16.90 PLN 22.99 PLN
  46.99 PLN 69.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  9.90 PLN 11.50 PLN
  29.90 PLN 36.95 PLN
  9.90 PLN 13.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Set - rodzinna gra karciana
nowe wydanie?! Świetnie, duże pudełko było tylko zbędnym balastem! teraz set można nosić w torbie i ...
Tomasz Gryglicki