Premiera 23.10.2024
Dodatek do taktycznej gry karcianej dla wielbicieli natury
Na skraju lasu, gdzie kończą się drzewa i zaczynają łąki, mieszka wiele gatunków zwierząt. Są tak samo różnorodne, jak te w głębi puszczy! Z leśnego podszy...
Premiera: 18.10.2024Obierz całkiem nowy cel
Wasze rozgrywki w Terraformację Marsa zawsze zaczynają się podobnie, bo już wiecie, jak skutecznie dążyć do konkretnych tytułów? A może po prostu lubicie różnorodność i ciekawe wyzwania? Ten ...
7 dodatków do jednej z najlepszych gier dwuosobowych !
Każdy dodatek stanowi inną wersję gry „Gejsze”!
7 nowych zestawów akcji!
7 nowych sposobów gry!
Instrukcja filmowa gry „Gejsze”: https...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Arkana Miłości: Talia Romantyczna
Kupiłam te karty kumpeli na urodziny i była zachwycona! Nie wnikajmy w szczegóły, ale gra naprawdę g...