Gra Quoridor Pac-Man to aż dwie gry w jednej. Sam decydujesz, który wariant wybierasz.
Podejmij wyzwanie w trybie klasycznym i rozpocznij przeprawę na drugą stronę planszy. Wykorzystuj ogrodzenia, aby ograniczyć możliwości por...
Gra Quoridor Pac-Man to aż dwie gry w jednej. Sam decydujesz, który wariant wybierasz.
Podejmij wyzwanie w trybie klasycznym i rozpocznij przeprawę na drugą stronę planszy. Wykorzystuj ogrodzenia, aby ograniczyć możliwości por...
Monopoly Wikingowie
Bestsellerowa gra "Monopoly" z bohaterami serialu "Wikingowie"
Ta edycja Monopoly pozwoli ci lepiej poznać świat popularnego serialu "Wikingowie". Daj porwać się opowieściom o jednym z najbardziej znanych nord...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
stare7 Cudów Świata
Czy gra ,,7 cudów” sama jest cudem? Myślę, że słowo ,,cud” to zbyt wiele, wystarczy, że napiszę, że ...