Wyprawa do El Dorado: Mokradła i Smoki

-27%

Brass: Lancashire (edycja polska)

-21%

Brass: Birmingham (edycja polska)

-17%

Wiek Cudów

-37%
gra planszowa Kraken: Gra ukrytych tożsamości i buntu na pokładzie
-19%
gra planszowa Horror w Arkham LCG: Nie ma odwrotu
Książki, komiksy ... Rozwiń
  27.90 PLN 39.99 PLN
  19.90 PLN 39.95 PLN
  36.00 PLN 49.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  8.90 PLN 11.95 PLN
  0.90 PLN
  14.95 PLN 16.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Kawerna: Rolnicy z Jaskiń
Bardzo polecam Kawernę, mój recenzja na http://mlodygiercownik.blog.pl/2016/03/31/recenzja-gry-plans...
Tomasz Drabarek