Leśne zwierzęta ponownie zapraszają do swojego domu. Wyjątkowego, bo trójwymiarowego, a w takim lesie z łatwością można się schować!
Hej, czy przypadkiem nie stał tu przed chwilą łoś? Gdzie on się podział?
Rok w lesie: Znajdź zwierzaka (drug...
Premiera 03.10.2024
Zbuduj drogę do zwycięstwa klocek po klocku!
Dawno, dawno temu, głęboko w dżungli wzniesiono imponujący pałac. Przez wiele lat stał opuszczony, aż pewnego dnia legł w gruzach. Waszym zadaniem jest odbudowanie go!
LEGO Monk...
Statek roztrzaskał się o skały i morze wyrzuciło na plażę jego resztki, wśród nich.... cenne butelki rumu !!!
RUM rozgrywany jest w szybkich turach, przez wiele rund. Gra kończy się, gdy gracz osiągnie określoną liczbę punktów lub...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Jamaica (edycja polska)
Bardzo ładnie wykonana gra, posiada ciekawą mechanikę. Dla mnie Jamaica jest zbyt losową grą (gracz ...