Wyprawa Darwina

-33%

Linx (edycja polska)

-34%

Na rozkaz!

-22%

Dune: Wojna o Arrakis

-13%
książka, komiks Koszmar Alicji w Krainie Czarów. Gra książkowa.
-17%
gra karciana Magic the Gathering : Draft Booster - The Lord of the Rings - Tales of Middle-earth
Książki, komiksy ... Rozwiń
  15.90 PLN
  24.90 PLN 34.99 PLN
  34.90 PLN 39.90 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  50.00 PLN
  92.00 PLN 119.95 PLN
  12.90 PLN 16.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Aeroplany Pionierzy Lotwnictwa
Idealna gra na dłuższe rozrywki :) Pozwala na lepsze poznanie świata lotnictwa. Świetna do grania z ...
Katarzyna Traczyk